EduPort, 2024 (roč. 8), číslo 1

Recenzované články

SUPERVISION IN THE HELPING PROFESSIONS: THE KEY TO PROFESSIONAL GROWTH AND QUALITY OF CARE – SYSTEMATIC REVIEW FROM A MANAGEMENT PERSPECTIVE

Michal Vostrý1,2, Otakar Fleischmann1, Ilona Pešatová 2, Barbora Lanková2, Kamila Bitalová1

EduPort 2024, 8(1) | DOI: 10.21062/edp.2024.002  

Background: In the ever-evolving environment of healthcare, the continuous professional development of healthcare workers and ensuring the high quality of patient care have become increasingly important. Clinical supervision, defined as 'the provision of guidance for clinical practice to qualified healthcare professionals by a more experienced health professional', has emerged as a key instrument in achieving these objectives. Objective: This abstract outlines a review study aimed at examining the impact of clinical supervision on healthcare professionals' professional growth and the quality of care provided. The study focuses on identifying...

PROFESE UČITELE MATEŘSKÉ ŠKOLY – NÁZORY, PŘESVĚDČENÍ A OČEKÁVÁNÍ STUDENTŮ OBORU UČITELSTVÍ PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY

THE PROFESSION OF PRESCHOOL TEACHER – OPINIONS, BELIEFS AND EXPECTATIONS OF STUDENTS OF PRESCHOOL TEACHING FIELD

Ondřej Koželuh1, Eva Koželuhová1, Milan Podpera

EduPort 2024, 8(1) | DOI: 10.21062/edp.2024.001  

Cíle Příspěvek se zabývá názory, přesvědčeními a očekáváními studentů prezenčního studia oboru Učitelství pro MŠ na Západočeské univerzitě v Plzni vzhledem k profesi učitele MŠ a k připravenosti studentů k výkonu povolání. Pregraduální příprava je v moderním předškolním vzdělávání klíčovou etapou života každého učitele MŠ. Tvoří se při ní tvoří veškeré koncepty pro úspěšné budoucí vykonávání této profese, jejíž nároky se stále zvyšují. Je proto nutné se této etapě blíže věnovat a empiricky ji zkoumat. Pro výzkum byly stanoveny tři výzkumné otázky: 1) Jaké názory a přesvědčení o své budoucí profesi učitelky mateřské školy studenti mají? 2) Co ovlivňuje...