EduPort 2018, 2(1):33-35 | DOI: 10.21062/ujep/228.2018/a/2533-7106/OJPPE/2/1/33

Komparace přírodovědné gramotnosti učitelů na 1. st. Z

Jan Tirpák1, Jiří Škoda2
1 Katedra preprimárního a primárního vzdělávání, Pedagogická fakulta, Univerzita J. E. Purkyně v Ústí n. L.
2 Katedra pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita J. E. Purkyně v Ústí n. L.

Příspěvek vychází z výzkumné analýzy šetření TIMSS 2015 (Trends in International Mathematics and Science Study), zjišťující úroveň vědomostí a dovedností žáků 4. a 8. ročníků povinné školní docházky v matematice a přírodních vědách. Cílem tohoto příspěvku je reflektovat klíčové aspekty související s tímto výzkumem z pohledu vzdělávacích postupů učitelů z České republiky a Singapuru.

Klíčová slova: přírodovědná gramotnost, TIMSS, rozvoj dalšího vzdělávání učitelů, základní školy, komparace, ČR, Singapur

The Comparision of the Science Literacy of Primary School Teachers

The paper is based on the TIMSS 2015 (Trends in International Mathematics and Science Study) survey, which examines the level of knowledge and skills of pupils of 4th and 8th years of compulsory schooling in mathematics and science. The aim of this paper is to reflect key aspects related to research from the point of view of teachers' educational practices from the Czech Republic and Singapore.

Keywords: scientific literacy, TIMSS, development of further teacher education, elementary schools, comparison, Czech Republic, Singapore

Zveřejněno: 20. prosinec 2018  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Tirpák J, Škoda J. Komparace přírodovědné gramotnosti učitelů na 1. st. Z. Online Journal of Primary and Preschool Education. 2018;2(1):33-35. doi: 10.21062/ujep/228.2018/a/2533-7106/OJPPE/2/1/33.
Stáhnout citaci

Reference

  1. Dillon, J. (2009) On Scientific Literacy and Curriculum Reform. International Journal of Environmental & Science Education, 4(3), 201-213.
  2. Roberts, D. A. Scientific literacy/Science literacy. Handbook of Research on Science Education. Dostupné z https://mafiadoc.com/roberts-da-2007-scientific-literacy-science-_597728ee1723dde28b57ceb4.html
  3. Škoda, J. (2005) Současné trendy v přírodovědném vzdělávání. Ústí nad Labem: Acta Universitatis Purkynianae.
  4. Tomášek, V., Basl, J., & Janoušková, S. (2016) Mezinárodní šetření TIMSS 2015. Praha: Česká školní inspekce.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.