EduPort 2017, 1(2):31-37 | DOI: 10.21062/ujep/38.2017/a/2533-7106/OJPPE/2017/2/31

Using Geometric Concepts in the World of Preschool Children

Lucia Rumanová1, Petra Pálinkásová
1 Department of Mathematics, Faculty of Natural Sciences, Constantine the Philosopher University in Nitra (Slovakia)

Developing and building geometric ideas with preschool children is one of the basic aims of education in kindergartens. We focused on the perception different geometric concepts of children in this age. With the given concepts they should meet and work within geometric preparation. We specify particular educational activity appropriate to the age of the child, which we have included in the educational process. We have noticed the perception of geometric concepts by children in kindergarten; it means what different verbal names they used in their activities.

Keywords: Mathematics, geometric concepts, pupils, preschool age, activities

Published: November 23, 2017  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Rumanová L, Pálinkásová P. Using Geometric Concepts in the World of Preschool Children. Online Journal of Primary and Preschool Education. 2017;1(2):31-37. doi: 10.21062/ujep/38.2017/a/2533-7106/OJPPE/2017/2/31.
Download citation

References

  1. Bednářová, J., Šmardová, V. (2008). Diagnostika dítěte předškolního věku (1. vydanie). Brno: Computer Press, a. s.
  2. Blažková, R. (2010). Rozvoj matematických pojmů a předstáv u dětí předškolního věku [Online]. Retrieved September 9, 2017, from https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/js10/rozvoj/web/index.html.
  3. Pálinkásová, P. (2013). Geometrické pojmy u detí predškolského veku. Bakalárska práca. Nitra: Pedagogická fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre.
  4. Štátny vzdelávací program pre predprimárne vzdelávanie v materských školách (2016) [Online]. Retrieved September 8, 2017, from http://www.statpedu.sk/files/articles/nove_dokumenty/statny-vzdelavaci-program/svp_materske_skoly_2016-17780_27322_1-10a0_6jul2016.pdf.
  5. Tomková, V. a kol. (2014). Priestorová predstavivosť v praxi. Nitra, Pedagogická fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre.
  6. Uherčíková, V., Haverlík, I. (2007). Pracovné listy na rozvíjanie matematických predstáv u detí v MŠ a v ZŠ. Bratislava, DONY.
  7. Vankúš, P. (2012). Didaktické hry v matematike. Bratislava, Knižničné a edičné centrum, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského.