RT Journal Article SR Electronic A1 Málková, Dagmar A1 Jirotková, Darina T1 Metakognitivní projevy u žáků s nadáním v průběhu řešení nestandardních úloh JF Online Journal of Primary and Preschool Education YR 2019 VO 3 IS 1 SP 16 OP 26 DO 10.21062/ujep/328.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/16 UL https://eduport.pf.ujep.cz/cz/artkey/edp-201901-0003.php AB Všechny děti mají právo být vzdělávány, a to v prostředí, které je rozvíjí optimálně do jejich osobního maxima. Mají také právo pracovat ve společné sociální skupině. Je zřejmé, že naplňováním myšlenek inkluze vznikají třídy výkonově značně heterogenní a mentální rozpětí žáků v jedné třídě je značné. To klade nesmírné nároky na učitele, na jeho schopnost diferencovat výuku a pohotově individualizovat zadání úloh. Podpora žáků s SPU se intenzivně řeší, ale systematická podpora žáků s nadáním zatím rozšířena není. V článku seznamujeme s prvními výsledky výzkumu, ve kterém se věnujeme žákům nadaným a snažíme se popsat jejich metakognitivní procesy. Cílem je lépe těmto žákům porozumět a poznatky využít pro jejich efektivnější výuku.