PT Journal AU Malkova, D Jirotkova, D TI Metakognitivni projevy u zaku s nadanim v prubehu reseni nestandardnich uloh SO Online Journal of Primary and Preschool Education PY 2019 BP 16 EP 26 VL 3 IS 1 DI 10.21062/ujep/328.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/16 DE Metakognice; vyucovani matematice; zak s nadanim; nestandardni aplikacni ulohy AB Vsechny deti maji pravo byt vzdelavany, a to v prostredi, ktere je rozviji optimalne do jejich osobniho maxima. Maji take pravo pracovat ve spolecne socialni skupine. Je zrejme, ze naplnovanim myslenek inkluze vznikaji tridy vykonove znacne heterogenni a mentalni rozpeti zaku v jedne tride je znacne. To klade nesmirne naroky na ucitele, na jeho schopnost diferencovat vyuku a pohotove individualizovat zadani uloh. Podpora zaku s SPU se intenzivne resi, ale systematicka podpora zaku s nadanim zatim rozsirena neni. V clanku seznamujeme s prvnimi vysledky vyzkumu, ve kterem se venujeme zakum nadanym a snazime se popsat jejich metakognitivni procesy. Cilem je lepe temto zakum porozumet a poznatky vyuzit pro jejich efektivnejsi vyuku. ER